تبلیغات
گیاهان دارویی

گیاهان دارویی
 
قالب وبلاگ
نویسندگان
اضافه وزن  ، چاقی  ، کاهش وزن  ، کنترل وزن 

اجازه دهید اندکی دقیقتر به مسئله چاقی موضعی شکم، باسن و رانها و مفاهیم نادرستی که از این مقوله شایع گریده است بپردازیم. چگونه بدن شما چربی ذخیره می کند و چگونه می توان از این معضل رهایی یافت؟ تصور می کنم در بین مقولاتی که به سلامتی و تناسب در اندام می پردازد موضوع بحث ما چاقی موضعی از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

اولین مفهوم که بدرستی درک نشده است این واقعیت است که شما وقتی می توانید از چاقی موضعی رهایی یابید که بتوانید عضلات این موضع را به حرکت وادارید. اعتقاد بر این است که چنانچه عضلات ناحیه درگیر چاقی موضعی را به حرکت در آورید. چربی آن ناحیه بر طرف می گردد. همچنین در رابطه با چاقی پاها اعتقاد بر این است که با حرکات دادن ممتد پاها در طول روز می توان چربی این ناحیه را از بین برد.

واقعیت این است که بدن با مکانیزم خاصی تصمیم می گیرد که چربی را در کجای بدن ذخیره نماید و از چربی ذخیره شده در چه جایی استفاده نماید. چربی را کجا نگه دارد و از کجا آن را مصرف نماید، این سیستمی است که به میزان بسیار زیادی با وضعیت ژنتیک شما ارتباط دارد. بدن با توسل به استراتژی های بسیار زیرکانه ای چربی را در نقاطی از بدن ذخیره می نماید که در مواقع مصرف، به سرعت به آنها دستیابی داشته باشد و این استراتژی ها را بدن از پیشینیان و اجداد خود به ارث برده است.

جالب است بدانیم که بدن چربیهای اضافی خود را در ناحیه میانه اندام (قسمت شکم، پهلوها، باسن و ناحیه فوقانی رانها) ذخیره می نماید چون مکانیزم حیاتی خاصی در این عملکرد نهفته است. این ناحیه بهترین موضعی است که بدن بایستی انرژیهای اضافی خود را در آن ذخیره نماید چون در هنگام انتقال چربیها به دیگر اعضاء بدن که به آن نیاز دارند از حداقل انرژی استفاده می نماید. به یاد داشته باشید که ذخیره چربی علیرغم ظاهر نامتناسبی که به بدن می دهد یک استراتژی بسیار حیاتی است. بنابراین بدن می خواهد قابلیت و کیفیت تأثیر و استفاده از چربیها را به حداکثر برساند و در این رابطه به ظاهر شما اصلاً توجهی ندارد. نتیجه این که بدن با ذخیره چربی به مقدار مورد نیاز در دسترس ترین نقطه، به گونه ای ذخیره سازی می نماید که در هنگام نیاز از کوتاهترین فاصله یا صرف کمترین انرژی بیشترین مقدار چربی را برداشته و به هر کجای بدن که بدان نیاز هست ارسال و آن را به بهترین نحو مصرف نماید بدون آنکه ذره ای ریخت و پاش به خرج داده و یا آن را حدر دهد، چربی انرژی است آنهم بهترین نوع انرژی و مکانیسم توزیع بدن قدر این انرژی را به خوبی میداند. بدن چربی را بعنوان یک ماده با ارزش ذخیره می کند ولی شما می خواهید از شرش خلاص شوید.

تصور کنید چقدر مضحک است که بدن مقدار زیادی چربی را در انگشتان دست یا پا ذخیره نماید! چون با حرکت شما، بدن به انرژی نیاز دارد و بایستی این انرژی را از انگشتان دست یا پا بردارد و دوباره وقتی استراحت می کنید انرژی را در انگشتان ذخیره نماید. یک چرخش بی معنی انرژی از انگشتان دست و پا به بدن و از بدن به انگشتان دست و پا رفت و آمد کند، آیا مضحک نیست؟

با توجه به مکانیزم اشاره شده در بالا بدن شما نیاز به انرژی یا بهتر است بگوییم چربی قابل حمل و در دسترس دارد و در دسترس ترین محل برای ذخیره این انرژی که فاصله مناسبی تا کلیه نقاط بدن داشته باشد در میانه راه و وسط بدن می باشد!

دوماً از نقطه نظر دیرینه شناسی محل تجمع چربی در بدن دلالت مستقیم بر نوع جنسیت دارد. که این امر در زنان مصداق دقیقی دارد. که محل تجمع چربی در آنان نظیر، رانها، باسن و بالاتنه ها باعث بوجود آوردن حالت فیزیکی خاصی از نظر جلب توجه جنس مخالف میگردد. با در نظر گرفتن این واقعیت فیزیکی محل تجمع چربی در شما به همان دلیل از پیش تعیین شده است که مثلاً در یک طاووس نوع نر دارای پرهای زیبا تر و رنگ آمیزی متنوع تر می باشد. صرفاً به دلیل جلب توجه نوع مخالف متداول بوده است. که خود شامل انسان نیز می گردد و چربی بدن بعنوان یک طرفند زیبایی شناختی و آرایندگی همواره در این استراتژی رل اساسی را ایفا نموده است. (این استراتژی ها و عملیات به صورت خود کار انجام می پذیرد و شما اصلاً لازم نیست که کاری در جهت ذخیره سازی چربی در این یا آن ناحیه از بدن خود انجام دهید و نه اینکه اساساً فکر کنید که چرا جهت جلب نظر جنس مخالف چنین وضعیتی پیش می آید )

سوم اینکه بدن شما چربی را در نواحی از بدن جمع آوری مینماید. که سلولهای چربی در آن ناحیه تجمع بیشتری دارند. این ممکن است بدیهی به نظر بیاید. اما ممکن است ذکر این نکته خالی از فایده نباشد که زمانی که شخصی تحت عمل لیپوساکشن قرار می گیرد و تعدادی از این سلولهای چربی را از بدن خود و از ناحیه مشخصی خارج می کند، ناخودآگاه باعث می گردد که تجمع چربی در نقاطی صورت پذیرد که ناخوشایند تر از گذشته باشد.
به عنوان مثال، اگر شخصی روش زندگی ناسالمی را پیش گرفته است و در نتیجه دچار چاقی موضعی در یکی از محلهای یاد شده در بالا باشد و اقدام به عمل لیپوساکشن نماید و سلولهای چربی ناحیه شکم خود را به این روش خارج نماید و به روش غلط تغذیه قبلی خود ادامه دهد و چربی های اضافی دیگری را نیز مجدداً جمع نماید، لاجرم بدنش مجبور است که این چربی ذخیره را در محلی جمع نماید! و چون سلولهای چربی از موضع شکم خارج شده اند، بدن ناچاراً این چربی را در محل دیگری نظیر، اطراف زانوها، ناحیه گلو و گردن، زیر چانه، پشت بازو و ... ذخیره می سازد!
بدن بایستی بلایی سر این چربی که وجود آن غیر قابل انکار است بیاورد. در نتیجه اگر سلولهای چربی ناحیه ای از بدن را خارج نموده باشید به هر حال باید منتظر باشید تا این چربی در جایی دیگر که اصلاً فکرش را نمی کردید جمع گردد، به هر حال این خود یکی از بزرگترین نقاط ضعف لیپوساکشن است. بعد از لیپوساکشن همه چیز عالی به نظر میرسد تا اینکه در مقابل آینه متوجه می شوید که 5 لیتر از چربی های اضافی بدن شما در اطراف زانوانتان آویزان شده اند.
واقعاً چگونه بایستی چربیهای اضافی ناحیه شکم و رانها را زدود؟

حال بیائید راجع به حذف این چربیهای موضعی بیشتر صحبت کنیم. من کتابها و محصولات بسیار زیاد و تنوعی را راجع به چگونگی رفع چربیهای موضعی خوانده ام و دیده ام، در بسیاری از این کتابها و محصولات آمده است اگر اینطور بخورید می توانید چربیهای موضعی خود را آب کنید. بی معنی است در جهان هیچ غذائی، هیچ ورزشی و هیچ داروی گیاهی وجود ندارد که بتوانید چربی ناحیه خاصی از بدن را آب کند.

اگر می خواهید از مقدار چربی بدنتان کم کنید بایستی مقدار کالری کمتری از آنچه که از دست می دهید مصرف کنید. در یک جمله بایستی دچار کمبود کالری شوید. در چنین حالتی بدن شما شروع به مصرف چربیهای ذخیره بدنتان و تبدیل آنها به انرژی می نماید و با ادامه این روش بدن شما آغاز به مصرف چربی از تمام نقاط بدنتان می نماید. اما هرگز بدن این میزان چربی را از یک موضع بر نمی دارد.
اگر مرد هستید، چربیهای موضعی شکم، پهلوها و رانها آخرین قسمتی هستند که مصرف می شوند. در گامهای اول بدن چربیهای قسمت فوقانی مثل صورت، گردن و انتهائی بدن را مانند بازوها و پاها، مصرف می نماید.
سپس چربیهای بالاتنه شما مصرف می گردد مثل سینه و در ادامه از ناحیه رانها و باسن چربی مصرف می گردد و سرانجام چربیهای ناحیه شم و پهلوها مصرف می گردد.

راه دیگری وجود ندارد و من روش دیگری برای رده بندی جدیدی در الگوی مصرف چربی نمی شناسم جز آنچه که بنام ژلهای موضعی لاغری متداول هستند، که البته این مواد شدیداً سمی و قادر به حل کردن چربیهای موضعی می باشند اما بسیار خطرناکند و اگر شخصی در راستای کسب سلامتی اقدام به لاغر شدن می کند هرگز نبایستی از چنین محصولاتی استفاده نماید.

این بدان معناست که اگر واقعاً خواستار حذف چربیهای موضعی این ناحیه از بدن هستید بایستی یک سیستم کامل و همه جانبه برای کل بدن در راستای کسب یک سلامتی کامل را طرح ریزی نمائید. بایستی بدانید که مصرف چربیهای این ناحیه آخرین کاری است که بدن شما به طور طبیعی به آن می پردازد. شاید بتوان گفت که انتظار شنیدن این حرف را نداشتید ولی این یک واقعیت مسلم است.

برای خانم ها شاید رهائی از مشکلات 5 کیلوگرم چربی در همین موضع از بدن، (رانها و باسن) بسیار سخت و طاقت فرسا باشد. شاید بسیاری از شما که سعی در حذف چربیهای این ناحیه از بدن نموده اند بارها این واقعیت نمود پیدا کرده باشد یا اینکه پیشرفتهای کمی حاصل شده اند اما زدودن همین چند کیلو چربی از ناحیه رانها و باسن بسیار غیر ممکن بوده است. با شما موافقم، بسیار مشکل خواهد بود که از شر همین چند کیلوی آخر راحت شویم، علی الخصوص اگر چنانچه در رژیم غذائی خود بنوعی از غذاهای آماده مصرف، نوشابه های استاندارد در رژیمهای غذائی غربی که شدیداً چاق کننده بوده و به تجمع چربیهای موضعی کمک می نمایند و استفاده می نمائید.
تجربه به من نشان داده است که عملاً غیر ممکن است که چربیهای موضعی بدن را بدون داشتن یک برنامه دقیق روزانه ورزشی محو کرد. بدون داشتن برنامه ورزشی قدرت عملی بسیار نامتحمل می باشد.
با پیاده نمودن و درگیر شدن در یک برنامه ورزشی قدرتی، شما قادرید ساعتها حتی روزها پس از اتمام ورزش به سوختن چربیها ادامه دهید. روشهای دیگری در کنار این راه حل مانند کنترل نمودن میزان کربوهیدراتهای مصرفی و ایجاد تعادل در هورمونهای بدن وجود دارد که در سوخت و ساز چربی ها موثرند. اخیراً روی کتاب جدیدی مشغول به کار هستم بنام «رژیم زمانبندی غذا» که در آن روشهای بسیار بدیع و مفیدی از طریق ایجاد یک برنامه زمانبندی در تغذیه ارائه شده که با توسل میزان بتوان در مصرف چربیهای اضافی و تدوین استراتژی چرخه مواد غذائی در بدن راه کارهای نوینی ارائه نمود اما این روش هم اصلاً حکم معجزه را ندارد.

برخی اعتقاد به استفاده از هورمون های رشد و مکمل های غذائی خاص دارند. این دسته یقیناً می توانند در کاهش چربی بدن کمک نمایند و با استفاده از مکانیسم تعدیل روند پیری در بدن به نتیجه می رسند. البته شایان ذکر است این دسته نیز هرگز بدون تدوین یک برنامه ورزشی منظم و رعایت رژیم غذائی سالم و کافی به مقصود نمی رسند.

بیاد داشته باشیم هرگاه سخنی از حذف چربیهای موضعی علی الخصوص در ناحیه شکم، پهلو، رانها و....پیش می آید. هیچ موفقیتی حاصل نمی گردد مگر اینکه در برنامه ریزی جهت کسب نتیجه نهائی یک نگاه کلی و درگیر نمودن کل سیستم بدن دخالت اساسی داشته باشد. بعبارت دیگر هیج را میانبری برای سوزاندن چربیها بدون دخالت یک برنامه کلی سلامتی حاصل نمی گردد و حتی اگر از راههای میان بر و سهل الوصولی نظیر لیپوساکشن استفاده شود، بهر تقدیر برنامه ذخیره سازی بیولوژیک چربی ناچاراً چربیهای اضافی را در محل دیگری از بدن گردآوری می نماید که نتیجه عمدتاًٌ بسیار زشت تر از زمانی است که چربیهای در ناحیه شکم قرار داشتند.

بنابراین اگر مایل به حذف چربیهای اضافی بدن هستید، آنرا به صحیح ترین روش اعمال نمائید. فقط بدانید با رژیم غذائی سالم و ورزش تواماً می توان نتیجه عالی گرفت. جراحیهای زیبائی، لیپوساکشن یا طرفندهایئی که ادعا می کنند می توانند بطور معجزه آسا چربیهای ناحیه خاصی را در چند جلسه آب کنند و... بسیاری روشهای غیرقابل قبول بدون پشتوانه علمی سعی در القاء چنین تأثیراتی دارند، هیچیک قادر به انجام چنین کاری نیستید مگر اینکه آسیبهای جدی و بعضاً غیرقابل جبرانی به همراه داشته باشند. جالب است که بسیاری که تن به چنین حیله هایی می دهند خود به آنها ایمان ندارند و صرفاً می خواهند یک ادعای جدید را بیازمایند فقط همین!

سوزاندن چربیهای اضافی یک کار جدی است، و اگر چه رژیم غذائی هم در رسیدن به این هدف کمک می نماید. اما هیچ قرص معجزه آسائی برای این کار وجود ندارد. این کار جدی بدست خودشما با یک برنامه دقیق ورزشی به همراه رژیمی تحت نظر متخصص، حاصل می گردد.
البته محتویات این مقاله چیزی نیست که شما از فروشندگان قرصهای لاغری و کاهش وزن می شنوید. اما واقعیت همین است.

ممکن است یک روش انقلابی در زدودن چربیهای اضافی کشف شود. مثلاً استفاده از یک اسپری ضد اشتها، (ولی تنها امکان آن وجود دارد). محققین در پزشکی و دانشمندان کماکان به سردرگمی خود در مطالعه مکانیسم ذخیره چربی در بدن که از طرق گوناگون و با پیچیدگی خاصی اعمال می گردد ادامه خواهند داد و هر روز بر این یافته های متنوع افزوده می شود. تمامی دانش بشر در کشف مکانیزم ذخیره چربی تا کنون مانع از تهیه دارویی بی خطر برای سوزاندن چربیهای بدن بوده است.

رژیم های لاغری هریک دارای مزایا و نقاط ضعف مخصوص به خود است. هیچگاه برای 2 نفر نمی توان از یک روش با کسب یک نتیجه واحد بهره جست، تصور می رود که روشهای زیر در کسب سلامت کلی و تناسب درونی دستگاههای بدن و نهایتاً اندامی متناسب تر بیشترین تأثیر را دارند.

• افزایش میزان تحرک در زندگی.
• انجام ورزشهای قدرتی برای چربیهای موضعی.
• تغذیه از مواد غذایی تازه، سالم، به مقدار کافی(کم خوری) و تغذیه به روش صحیح.
• باید همه چیز خورد و لاغر شد. حذف یک یا چند ماده غذایی به سلامتی صدمه خواهد زد.
• توجه به مصرف ریز مغذی ها و یک مکمل غذایی طبیعی، مغذی، سالم و غیر شیمیایی.
• کم خوری، تحرک بیشتر، استفاده از یک مکمل غذایی طبیعی و شناسنامه دار


دستور مصرف :

توصیه شده مصرف روزانه 10 قرص 300 میلی گرم هر است، همراه با کمی آب است.

بزرگسالان: 2 * 5 قرص در روز (3 گرم / روز).

کودکان از سن 6 سال: 2 × 3 قرص در روز (حدود 2 گرم / روز)





طبقه بندی: لاغری،
[ سه شنبه 10 مرداد 1391 ] [ 03:23 ب.ظ ] [ عطار ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :